Ahad, Februari 14, 2010

Koboi Kecil

Berpeluh-peluh arini...panas terik dari tengahari sampai ke petang. Kena pulak ada kenduri kawen di kampung terdekat harini...14.2.2010..kebetulan hari valentine...aku x sambut pun. Sebab dah tau apa makna di sebalik valentine days ni so...aku x sambut. Erm...balik makan kenduri je..terus baring2 sambil main dengan Yusri Junior ni..sape lagi si kecil comel Muhammad Yadiy Naufal..sian anak ummi, berpeluh-peluh ..ruam pun makin banyak. dah letik pakai bedak sejuk dengan bedak siam tu...

Selepas menyusu..mandikan terus si kecil tidur,,letih agaknya dari tadi tak tidur2...nyenyak. Boleh ummi melaram dengan komputer japs..hehehehe. Abah esok baru balik..dapat cuti 4 hari...harini pun cuti tapi ada kenduri so..x blh balik lagi. Lagipun panas..sure abah letih. Xpe..esok masih ada. Anak-anak pun daj rindu kat abah diorang. Ummi dia pun sama..hhehehe. Yang si kecil pun baru lega demam..tu yg abis ruam naik kat dahi, dengan badan sebab peluh...tapi sekarang alhamdulillah dan beransur2.

Rasa ceria tengok anak-anak hepi..ceria..kita pun tumpang hepi...pelbagai aksi dilihat. dan diorang cepat membesar. Naufal dah pun 10 bulan usia, abang pula dah nak masuk 5 tahun x lama lagi...dah boleh masuk tadika tapi memandangkan ekonomi x stabil..so tangguhkan sekejap..tahun depan maybe akan masuk. Sabar je lah sayang...ummi tau abang suka berkawan...

Adik pula dah mula berdiri, panjat2...dah panadi buat aksi busuk, tiup belon..hahhahahha..lucu nampak kalau tengok dia tiup..habis air liur keluar. Bila marah je tarik rambut..macam le rambut banyak..remoih depan je panjang..hehehehhe. Gigi dah 7 batang..besar2 pulak tu..kata orang gigi kapak. hehehehhe..kapak pun kapak lah adik..janji blh makan kan?

aksi adik:


hai....saya naufal...hemsem x? hehehe




0 comments: