Isnin, Mei 24, 2010

SNACK on Rice Crisps by Mister Potato at a Special SCREENING of Prince of Persia and Win Cash Prizes!

Nuffnangers will be treated to an exclusive ‘Snack & Screen’ session courtesy of Mister Potato this coming May! But before we go into the details of the exclusive screening, let’s find out more about the snack, shall we?

Introducing Rice Crisps by Mister Potato!

mp1

Rice Crisps by Mister Potato comes in four (4) awesome flavours: Original, Hot & Spicy, Sour Cream & Onion and Flame Grilled BBQ! Besides being yummy, it is also 20% LESS FAT, has no added MSG, cholesterol and trans fat free and has no artificial colouring!

We Nuffies are all eager to get our hands on the new Rice Crisps by Mister Potato, and we bet the same sentiments apply over at your side of the screen.

If you’re one of those who can’t wait to taste the crisps than everyone else, then you’ll be very happy to find out that Rice Crisps by Mister Potato is treating Nuffnangers to a ‘Snack & Screen’ session on;

Date: 27 May 2010
Time: 9.30PM
Venue: Cathay Cineplex Damansara
Movie: Prince of Persia : The Sands of Time

Yup, you Nuffnangers have a great time in store for you, where you’ll get to sample Rice Crisps by Mister Potato while enjoying a SPECIAL SCREENING of The Prince of Persia at the movies on 27 May.

mp2

As we have a limited number of seats in the cinema, only a certain number of Nuffnangers will score invites to the ‘Snack & Screen’ session. If you would like to come for this exclusive session, kindly complete this slogan: ‘Rice Crisps by Mister Potato make my day go….” (not more than 15 words) and post it as a comment on this blog post. The 150 most creative slogans will win the commenter a pair of invites to the ‘Snack & Screen’ session on 27 May 2010.

That’s not the end as the ever generous Mister Potato is giving out cash prizes to creative Nuffnangers who review the Rice Crisps by Mister Potato best on their blogs after the ‘Snack & Screen’ session!

First Prize – RM1000
Second Prize – RM300
Third Prize – RM200

Winners will be chosen based on creativity of the review. Instructions on how to take part in the contest will only be sent to attendees after the session ends. As such, we strongly suggest that you bring your camera along with you for the ‘Snack & Screen’ session. ;)

What are you waiting for? The chance to snack on the new Rice Crisps by Mister Potato, free tickets to Prince of Persia and cash prizes await you!

But well, if you can’t be at the screening, and you know you are good at product reviews, no worries it’s not the end! You just need to run to the nearest supermarket and grab a canister, munch on the rice crisps and start reviewing!

P.S. For those who wish to review and can’t attend the screening, you’ll be able to find the email to send in your entries updated on this page after the movie screening. Do check back. ;)

Terms & Conditions
1. This contest is only open to Nuffnang Glitterati members.
2. Slogans sent in must be original and not plagiarized. Should there be 2 slogans with the same or similar words, only the first comment sent in will be considered as a valid entry.
3. The judges’ decision is final and abiding.
4. Invitations to the ‘Snack & Screen’ session will be sent out by 21 May 2010 and will require a confirmation by email before the 25 May 2010. Bloggers who fail to confirm their attendance risk having their invitations revoked and passed to other bloggers.
519 Responses to “SNACK on Rice Crisps by Mister Potato at a Special SCREENING of Prince of Persia and Win Cash Prizes!”

nak tau lebih lanjut?? nak join contest nih?? jom klik  Contest SNACK on Rice Crisps by Mister Potato at a Special SCREENING of Prince of Persia and Win Cash Prizes!

Jumaat, Mei 21, 2010

BLANKET

Salam semua...Dah tiba stok baru yang ditunggu2 ada yg design sedia ada dan juga design baru...jemput lihat2 sambil2 cuci mata dan pilih ye....

NEW STOCK
















kod a3 SOLD




kod a5
















kod a17 RESERVED


















kod a18 2 AVAILABLE


 kod a28 2 AVAILABLE


 

 
kod a29











































Jumaat, Mei 21, 2010

Putra , Putri Generasi Masa Depan Negara

Salam semua...agak2 berapa lama dah ye Ros x update blog ni...dah bersawang pun..asik di kedai sebelah je..bbzbzbzbzbz...hehheehhe. Di pagi yang hening ni..time orang dah tido, anak2 pun dh tido...barulah tergerak hati nak tengok Rumah yang satu ni. Godek2 pc..akhirnya terkeluarlah cerita tentang putra putri harapan bangsa dan negara....

Jeng3..macam saspen la plak ye..xder apanye sebenar...tertengok gambar adik masa PLKN...sangat bersemangat dan kemas gitu..di samping kawan2 seperjuangan. Tapi stay kat situ sebulan je sebab dapat tawaran matrikulasi..skrang ni ada kat p.pinang. Dah dekat 2 minggu situ..xder kabar berita darinya..harap2 sihatlah ye..mesti skarang bz giler dengan tugasan yang mula mencabar minda..setelah berapa lama menyepikan diri dari mengadap buku...

Hurm..mari kita siapa ye puta putri ni...







Amacam?? ada berani ke diaorg ni...hehehhehe...dengar2 sampai x ckp tido dibuatnya semasa dalam latihan PLKN ni...menguji tahap stamina dan minda, mental fizikal...memang berani la..pelatih2 PLKN ni...salute2...

Apapun...undur diri dulu.......mata pun dah mula berpinau....hehhehehe...ZaaSSssSsss...Layannnnnnnnnnn...

Sabtu, Mei 01, 2010

Pesanan Buat Ibu Bapa....Hayatilah..

PETIKAN : 'Nota Hati Seorang Lelaki' ( Pahrol Mohd Juoi )

Inilah cerita benar. Cerita benar seorang penulis yang Berjaya. Beginilah kisahnya...
Entahlah apa yang selalu bermain pada fikiran ayah. Apabila saya ingin pulang kembali ke kota, dia kerap minta duit. Seakan-akan mendesak...." Ada duit? Minta ayah sedikit.."

Saya masih ingat waktu itu kehidupan saya terlalu sukar. Untuk mendapat seratus ringgit di dalam poket pada satu-satu masa pun payah. Kalau balik kampung selalunya duit yang ada hanya cukup-cukup tambang. Mujurlah, isteri dan anak-anak saya sudah faham. Alhamdulilah mereka 'sporting' dan tidak banyak meragam.

"Emak, ayah asyik minta duit. Bukan tak mahu bagi, tapi saya memang tak ada duit," Bisik saya kepada emak. Emak seperti biasa, berwajah selamba, sukar ditembak reaksinya.

" Bagilah beberapa yang ada," cadang emak pendek. "Takkan 5 ringgit?"

Emak mengganguk. Saya rasa bersalah untuk memberi ayah wang sebanyak itu. Apalah yang boleh dibeli dengan wang 5 ringgit....Tapi kerana tidak mahu menghampakan harapa ayah dan ikutkan cadangan emak, saya gagahi juga memberinya.

Ayah selalunya tersenyum menerima pemberian saya. Tetapi yang mengejutkan ialah apabila kami sekeluarga berada dalam perut bas dalam perjalanan pulang ke kota. Di kocek anak saya sudah terselit wang sepuluh ringgit. Siapa yang bagi kalau bukan ayah? 10 tolak 5, saya masih 'untung' 5 ringgit. Geli hati
mengenangkannya.

Begitulah selalunya tahun demi tahun. Apabila kami pulang ziarah ke kampung, saya akan memberi pemintaan ayah. Kengkadang terlupa, tetapi ayah akan selalu mengigatkan. Akhirnya, saya memang sediakan peruntukan khas untuk diberikan kepada ayah setiap kali pulang kampung. Kedudukan ekonomi saya yang masih goyah kekadang hanya mengizinkan wang dua ringgit untuk diberikan kepada ayah. Ironinya, ayah tetap dengan pemintaannya dan tetap tersenyum apabila menerima. Tidak kira berapa jumlahnya. Emak terus-terusan selamba. Saya masih sukar menandingi ketajaman rasa seorang isteri (emak) dalam memahami hati suaminya (ayah).

Begitupun setiap kali dalam perjalanan pulang, kocek anak saya akan jadi sasaran. Kekadang itulah duit pelengkap membeli tiket pulang. Ayah akan setiap memasukkan duit yang melebihi jumlah saya berikan kepadanya. Saya tidak mengambil masa lama untuk memahami apa maksud tersirat disebalik perlakuan ayah itu. Dia meminta wang pada saya bukan kerana 'tidak ada', tetapi dia ada sesuatu yang lebih besar ingin dicapainya atau disampaikannya.

Namun, secara bertahap-tahap buku tulisan saya semakin mendapat sambutan. Bukan itu sahaja, perniagaan yang saya mulakan secara kecil-kecilan semakin membesar. Kalau dulu kami pulang ke kampung dengan bas, tetapi selepas beberapa tahun saya pulang dengan kereta milik sendiri. Saya masih ingat komen ayah ketika saya pulang dengan kereta kecil Kancil milik kami sendiri.

"Nanti, besarlah kereta kamu ini...." ujur ayah senyum.

Apapun saya tetap memenuhi permintaan ayah setiap kali pulang ke kampung. Wang saya dahulukan kepada nya. Dan ayah juga konsisten dengan sikapnya, ada sahaja wang yang diselitkan dalam kocek anak saya.

" Eh tak payahlah ayah..." sekarang saya mula berani bersuara. Ekonomi keluarga sudah agak stabil. Malu rasanya mengambil duit ayah walaupun perantaraan pemberian datuk kepada cucunya. Saya tahu dan sedar, hakikatnya ayah hendak memberi kepada saya sejak dulu, tetapi sengaja atau tidak ingin saya merasa segan, duit diberi melalui anak.

"Kenapa, dah kaya?" usik ayah. Hendak tak hendak, duit dikocek anak tetap diselitkannya. Cuma sekarang bezanya, duit itu tidak lagi 'dikebas' oleh saya. Dan dalam hati, saya mula berasa senang kerana jumlah yang saya berikan kepada ayah, kini sudah melebihi apa yang mampu diselitkan ke kocek anak saya. Tidak semacam dulu lagi, duit pemberian ayah kepada anak saya sentiasa melebihi duit pemberian saya kepadanya.

Masin sungguh mulut ayah. Tidak sampai tiga tahun, kami bertukar kereta!. Di samping menulis, saya menjadi penerbit. Perniagaan semakin rancak. Oleh sebab bilangan anak bertambah dan keperluan kerja yang meningkat saya sudah membeli MPV utuk kegunaan harian. Anak-anak mula menjejak menara gading.
Kehidupan semakin laju dan aktiviti semakin rancak. Namun sibuk sekalipun saya tetap pulang menziarahi ayah dan ibu. Anehnya ayah tetap memberi kepada anak saya walaupun kini saya telah dikenali sebagai korporat yang berjaya. Rupa-rupanya, ayah memberi bukan kerana kekurangan atau kelebihan kami,
tetapi dia MEMBERI KERANA ALLAH. Mencontohi Allah al-Wahhab itu!

Anda ingin tah apa pesan penulis itu kepada saya? Ya, mari kongsi bersama :

" Kini aku benar-benar faham bahawa ibu ayah yang tua bukan beban dalam kehidupan di dunia, lebih-lebih lagi dalam kehidupan di akhirat. Mereka bukan 'liabiliti' tetapi sebenarnya aset untuk kita (walaupun istilah itu sebenarnya kurang atau tidak tepat kerana ibubapa bukan benda). Rugi betul siapa yang mempunyai ibu bapa yang telah tua tetapi mengabaikannya.

"memberi kepada ibu bapa hakikatnya memberi kepada diri sendiri. Walaupun itu bukan niat kita ketika memberi, tetapi percayalah rezeki berganda akan pulang kepada kita semula. DOA MEREKA MUSTAJAB. Harapan mereka kenyataan. Kasih mereka bekalan. Benarlah sepertimana sabda Rasulullah s.a.w, keredhaan Allah terletak kepada keredhaan ibu bapa."

Baiklah, inilah sebenarnya rahsia 'perniagaan' yang jarang-jarang diperkatakan oleh tokoh korporat. Juga tidak pernah ditulis dalam mana-mana buku perniagaan. Masih punya ibubapa? MEMBERILAH KEPADA MEREKA. Tidak ada? Tidak mengapa, memberilah kepada anak-anak anda. Tidak ada juga? Memberilah kepada sesiapa sahaja. Kita sentiasa berfikir untuk memberi. Memberi kepada orang lain bererti memberi kepada diri kita sendiri walaupun itu bukan maksud kita ketika mula memberi!


Sahabat sekelian,

Cerita dibawah menjadi IBRAH bagi kita semua.

Apa yang paling utama dalam memberikan khidmat terakhir kpd ibu ayah ialah MEMANDIKAN JENAZAHNYA, MENGKAPANKAN TUBUH MULIANYA, MENYEMBAHYANGKAN JENAZAH NYA DAN MENGKEBUMIKAN JENAZAHNYA. Lakukan dengan tangan2 kita sebagai anak2. Lakukan sahabat, lakukannya jika ditakdirkan ibu ayah kita meninggal dunia.

Saya menangis apabila ada sahabat saya menceritakan bagaimana ibu kepada Tuan Guru Dr Harun Din meninggal dunia. Bacalah sahabat pengalaman Dr Harun Din dan keluarganya.

Jiran kpd ibu Dr Harun Din (DrHD) menziarah ibunya pada waktu petang selepas asar. beliau memberi salam tetapi tak menyahut salamnya. Beberapa kali salam diberikan tapi tak ada jawapan. Maka jirannya itu mencari ruang mencari ibu DrHD, akhirnya terlihat ibunya sedang sujud dalam solat. lalu jiran ini balik ke rumah dahulu. beberapa minit kemudian, datang semula berjumpa ibu DRHD, dilihatnya masih sujud. firasat jirannya, ini ada yang tak kena. Lalu masuk ke rumah utk melihat dr dekat ibu DrHD. Rupa2nya, ibu DrHD telah kembali ke rahmatullah dalam masa ibunya sujud menghadap Allah. Ya Allah mulianya kematian ibu DrHD.

Perkara yg paling comel yg dilakukan keluarga DrHD ialah, menyempurnakan dgn tangan2 anak2 jenazah ibunya. Mandikan ibu, kapan ibu, sembahyangkan ibu dan kebumikan tanpa diusik orang lain ke atas tubuh ibunya. Ada jiran2 yg ingin melakukannya tetapi ditolak oelh Dr Harun Din, hasan Din dan Ishak Din dengan hujjah, "BERILAH SAYA SEKELUARGA PELUANG MEMBUAT KHIDMAT YG TERAKHIR UTK IBU". Ketika huja itu diberikan, seluruh masyarakat yg hadir melinangkan air mata kerana tawaaduk dan alimnya anak2 ibu itu. Paling menyayatkan hati masyarakat adalah apabila ketiga2 adik beradik ini iaitu Harun Din, Hasan Din dan Ishak Din turun sendiri ke lubang lahad mengebumikan jenazah ibunya. Ada beberapa orang yg hadir, memohon dan berkata,"Wahai Tuan Guru, biarlah kami buat semuanya ini menurunkan jenazah ibu Tuan Guru." Permintaan ini ditolak oleh DrHD dgn hujah yg sama "Berilah kami adik beradik peluang mengebumikan jenazah ibu ini kali terakhir". Seluruh yg hadir di kuburan ketika itu, mencurahkan airmata tawadduk di atas akhlak anak2 ibu yang diasuh hingga se"alim" sedemikian. Peristiwa ini disempurnakan hingga selesai.
HEBAT IBU ini membina akhlak dan keilmuan anak-anak mereka, maka tidak hairanlah kita semua bahawa DrHD , hasan Din dan Ishak Din memang disegani oelh kawan dan lawan di Bumi Malaysia ini kerana "AKHLAK"nya yang mulia dan ALIM nya mereka.
Terus terang sahabat, ketika saya mendengar cerita ini, air mata saya melinang apabila tergambar ketika saya dan 11 orang adik beradik menguruskan jenazah ibu bersama Feb 2009 yang lalu. Ya Allah, rahmatilah ibu kami semua. Rahmatilah mereka dan Ampunkanlah kami.
Wallahu A'lam.

Baca hayati, selami dan insafi...... Amalkan, doa ibu bapa amat mustajab... Bahagia dunia akhirat...



Sabtu, Mei 01, 2010

Analisa ringkas keputusan PMR 2011

Assalamulaikum semua... Hari ini, 22 Disember 2011 menyaksikan pengumuman keputusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2011 yang dinantikan oleh pelajar Tingkatan 3. Pastinya ada yang telah mendapatkan keputusan di sekolah masing-masing dan ada juga yang cuba mendapatkan keputusan melalui semakan secara SMS.

 PMR 2011 dalam 17 mata pelajaran adalah yang terbaik dalam tempoh empat tahun berdasarkan Gred Purata Nasional (GPN) iaitu 2.71 mata. Pencapaian pada tahun ini mencatatkan peningkatan sebanyak 3,408 orang (0.75 peratus) iaitu daripada 30,863 orang (7.02 peratus) pada 2010 untuk calon yang mendapat gred A dalam semua mata pelajaran iaitu seramai 34,271 calon.

Analisa Ringkas PMR 2011

Bagi pencapaian calon luar bandar pula, mereka yang mendapat gred A dalam semua mata pelajaran meningkat kepada 6,474 orang berbanding 5,825 tahun lalu, manakala calon di bandar yang mendapat semua A melonjak 0.86 peratus kepada 26,189 berbanding 24,084 orang tahun lepas. Calon yang mendapat gred E dalam semua mata pelajaran pula menurun daripada 386 orang pada 2010 kepada 346 tahun ini.

Manakala, calon yang mendapat minimum gred D meningkat 61.88 peratus kepada 272,966 berbanding 265,388 tahun lalu. Calon yang mendapat semua gred E pula terus menunjukkan penurunan baik di bandar mahupun di luar bandar, iaitu di bandar hanya 216 orang berbanding 249 tahun lepas, sementara di luar bandar menurun kepada 121 berbanding 132 orang pada 2010. Nilai GPN calon bandar menurun sebanyak 0.04 mata berbanding calon luar bandar sebanyak 0.03 mata.
Namun pada keseluruhannya, pencapaian calon bandar adalah lebih baik daripada calon luar bandar

sumber asas dari BERNAMA dan juga BELIAMUDA

P/S: bangga dengan keputusan adik dapat 8A di MRSM KUBANG PASU...tahniah ye :)