Khamis, Disember 15, 2011

Perubahan Mood Berniaga

Assalamualaikum teman-teman dan rakan taulan semua...juga yang baru berkunjung ke blog saya yang dah lama ber`sawang` tidak diupdate. Penyakit MALAS dan berjangkit..lagipun bz dengan hobi baru saya ..hehehe..jadinya blog yang ada tak sempat nk update.

Mesti semua tertanya2 kan apa hobi baru saya kali ni...dari satu ke satu lagi bidang seni...maklumlah dah minat seni..jadinya x boleh nak tinggalkan bidang yang serasi dengan jiwa saya.

Hobi baru saya ...jeng..jeng..jeng...terjun pulak ke bidang seni memasak...kali ni saya suka masak pulak. Bukan masak nasi goreng cina ke, nasi ulam ke..nasi tomato ke..tapi ...lebih kepada pastry..boleh dikatakan pastry ke??? ntahla tapi kalau dikategorikan lebih kepada manisan mulut atau desert..

nak tahu apa ye?...hehehehe..sekarang saya berniaga kuih pulak...macam2 ada..chesetart,eggtart,fruit tart, cupcake, cake dll...tu yang bz sangat..tempahan dah mula banyak...

Saya mula biz ni sebelum puasa ramadhan hari tu....kiranya biz blanket dll yang sewaktu dengannya dah x buat..fokus ke arah seni kuih ni pulak...kuih raya pun ada jual tau...buat sendiri...coklat homemade pun ada..tp yang lebih fokus ialah desert seperti yang disebut tadi...

tengok2lah ye ..kot2 ada berminat nak tempah. Hhehehe...untuk makan2 , majlis2, doorgift..hantaran..dll..

kategori desert atau pencuci mulut...

chesetart(blueberi,strawberi,kiwi,coklat,mixfruit,apple pie)


apam polkadot((blueberi,strawberi,kiwi,coklat,red beans)

          red velvet cake(chese topping and strawberi fruit)

      red velvet cupcake (chese topping n strawbery fruit)

 sosej soll ayam frozen 10 pieces..............................













fruit tart....................................................        












eggtart..................................................

















kategori kuih ..

mazola










 
Almond choc















Selamat menjamu mata ... hepi nice day :)

Harga boleh lihat di SINI ye




0 comments: