Rabu, Disember 21, 2011

Resepi muffin pandan..

Harini..aku teringin nak buat muffin...muffin lagi..huhuhu..kali ni muffin pandan..nak tahu resepinya?? aku ambil dari laman sesawang juga..aku dah lupa kat mana..minta izin pada mana2 sumber yang saya ambil ye..tapi mmg sedap..nanti kalau dah snap gambar aku updatekan di sini ok..




Muffin Pandan Kukus
Bahan A:
2 cawan susu cair (susu segar pun boleh)
1 cawan minyak masak atau 250 gm butter cair (boleh guna minyak masak).
1 biji telur

Bahan B: (di ayak)
250 gm tepung gandum
50 gm serbuk koko
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu besar coklat emulco

Cara-cara:
1. Satukan bahan A dan kacau sebati, guna whisker saje
2. Masukkan bahan B dan gaul rata, tuang dalam cawan muffin
3. Kukus selama 10 minit

p/s :
Untuk dapatkan muffin yang pecah 4 atau merekah, kukus dengan api yang besar dan jarkkan muffin antara satu sama lain supaya semua masak dengan elok dan cantik.


Sekadar berkongsi :)

0 comments: